Sunday, March 9, 2014

sandal keyfi tarifi

Selam degerli site okurlarimiz. Bugunku konumuz sandal keyfi tarifi.


sandal keyfi tarifi 1Eşim işyerinde öğle yemeğinde yemiş, çok sevmiş; evde sen de dener misin dedi geçenlerde.. Kabakları haşlayıp ortadan ikiye kesiyorsun, içlerini kazıdıktan sonra kıyma ekliyorsun; üzerine de beşamel sos ve kaşar peyniri ekledikten sonra fırınlıyorsun diye tarifi de verdi.. Cumartesi pazarından bu tarife uygun seçtiğim uzun kabakları düdüklüde haşlamakla başladım işe, sonra da kıymayı çok az yağda iyice kavurdum..




sandal keyfi tarifi 2Beşamel sos yaptığım en güzel beşamel oldu.. Benim püf noktam sütü azar azar ilave edip Ikea çırpıcıyla karıştırmak ve biraz sabır oldu (bu çırpıcıyı size de tavsiye ederim, kuymak yaparken de en büyük yardımcım).

Beşamel sos için 2 yemek kaşığı un, 2 yemek kaşığı tereyağ ve yaklaşık 2 su bardağı süt kullandım.. Unu yağda çevirip kokusunun çıkmasını sağladıktan sonra
tencereye azar azar sütü ilave edip çırpıcıyla karıştırdım. Karışımın pürüzsüz olması zaman alıyor, sabırla karıştırmak ve gerektiğinde süt eklemek gerekiyor.. Sosun pişmesine yakın içine kaşar peyniri de ekledim..

Beşamel soslu kabakları 175' fırında kaşar peyniri kızarana kadar pişirdim..

Afiyet olsun!

Not: Kandiliniz mübarek olsun..




Ilginizi Cekebilecek ilginc yazilar : sandal keyfi yemeği patatesli

No comments:

Post a Comment