Thursday, May 8, 2014

ET KAVURMA



et kavurma 1


MERHABALAR,HAYIRLI CUMALAR


Arşivimden bir tarif : KAVURMA


Kurban etiyle kavurma yapmak bizim güzel adetlerimizdendir.Bayramda ziyarete gelen misafirlerimize ikram ediyoruz,bu bayramda da güzel bir iç pilavın üstüne kavurma koyup karanfilli ekmek ile baklavadan önce ikram ettik,çok lezzetli oldu.


Ben et kavurmayı süt ilavesiyle yapıyorum ,etler hem yumuşak hem de lezzetli oluyor.Mutlaka yapan vardır ama,uygulamak isteyenler için tarif edeyim.


Etleri küçük doğrayıp yıkadım,suyu süzülünce tencereye koydum,üstüne süt döküp ocağa koydum.Süt miktarını yaklaşık olarak 1 kg ete 1 su(küçük) bardağı süt olarak ayarlıyabilirsiniz.Etin üstünden bakıldığında süt görünüyor olacak.Eti sütle birlikte kaynattım,bir müddet sonra süt kayboluyor,eti yumuşatıyor,pişmesine yakın hafif yağı çıkıyor,yağsızsa az zeytinyağı konabilir,biraz da kendi yağı ile kavurdum yerken üstüne kazdağlarının limon kokulu kekiklerinden serptik. Kurban etinin dışında hiçbir et böyle lezzetli,miss kokulu olmuyor.Yalnızca ALLAH a ibadet,şükür niyetiyle kesildiği için olsa gerek.


No comments:

Post a Comment